3 moodust, kuidas töötajaid raha kulutamata motiveerida
18. okt. 2016Rahaasjad
Rahaasjad Eluhäkid
Enimloetud artiklid
- Teekond kahemiljonise investeerimisportfellini 11.01.2022 22:58
- Aktsiahinna bet ja kas avalikud kasvuettevõtted on tõesti skämm ja läbi nagu väidetakse? 22.01.2024 00:09
- Uus väljakutse, kasvavad riskid 06.12.2023 22:15
- Madise september-oktoober 2023 kokkuvõte, blogi jääb ebaregulaarseks 31.10.2023 15:29
- Tahavaatepeeglist ralli sõitmine ja mis siis järgmine aasta realiseeruvad täna teada uudised on? 20.12.2023 03:11
Viimased artiklid
- Aktsiahinna bet ja kas avalikud kasvuettevõtted on tõesti skämm ja läbi nagu väidetakse? 22.01.2024
- Tahavaatepeeglist ralli sõitmine ja mis siis järgmine aasta realiseeruvad täna teada uudised on? 20.12.2023
- Uus väljakutse, kasvavad riskid 06.12.2023
- Madise september-oktoober 2023 kokkuvõte, blogi jääb ebaregulaarseks 31.10.2023
- Madise juuli-august 2023 kokkuvõte 06.09.2023
Sa ei vaja palju raha töötajate inspireerimiseks. Siin on mõned moodused töötajate motiveerimiseks, mis ei murra sinu eelarvet.
Parim viis oma tööjõust enimat saada on olla kindel, et nad on alati kaasatud. Temkin Group’i poolt 2015. aastal tehtud uuring tuvastas, et 91% kõrgelt tegevusest haaratud töötajatest andis endast alati või peaaegu alati parima (tegevusest lahti öelnud töötajate hulgas ütlesid ainult 67% sama).
Alluvate köitmine on samas keeruline teema. Kuidas sa tead, kust alustada? Sellele lisaks pead sa veel täpselt teadma, mis muudab töötajad entusiastlikumaks, inspireeritumaks ja investeeritumaks?
Võid alustada nende kolme strateegiaga:
1. Loo viimase peal kultuur
Organisatsioonisisene kultuur ja meeskond käivad enamasti käsikäes. Sinu ettevõtte kultuur on igavesti muutuv ja seda saab rajada igapäevaselt kogu sinu tööjõu erinevate tegude ja suhtumistega. Kui sul on kasvõi üks toksiline töötaja, siis võib see kogu atmosfääri tema ümber mõjutada. Ma olen näinud seda mitmetes ettevõtetes, kus on algselt imeline kultuur, aga see saab rikutud uue töötaja liitumisel, kes ei sobi sellesse kultuuri. Tema negatiivsus tüütas kogu töökeskkonda ja jõudis ka teistesse osakondadesse. Aga selle inimese lahti laskmisel said alles jäänud töötajad taas tööst haaratud olla.
Seega otsusta, millist kultuuri sa oma organisatsioonile tahad – innovaatilist, väledat, koostööaldist, klienditeenindusele keskendunut jne. Mõned parimad kultuurid on alguse saanud töötajatest, kes täiustasid üksteist ja seda kultuuri. Pea meeles, et oskusi saab õpetada, aga iseloomu on enamasti palju raskem muuta.
2. Keskendu juhiomadustele
Kaasatud töötajad otsivad tavaliselt kahte kindlat omadust oma juhis: tugevat esitust ja läbipaistvust. Esimese jaoks võiksid sa keskenduda juhtimisoskustele – mitte ainult üldistele tööoskustele – kellegi edutamisel või palkamisel juhtivale kohale.
Ja kui asi puudutab läbipaistvust, siis suhtlemisele avatus on töötajatele ülimalt väärtuslik ning sulle ei maksa see midagi. Mitmete suhtluskanalite loomine, näiteks koosolekud, üks-ühele vestlus otsese ülemuse ja töötaja vahel ja võib-olla isegi ettevõtte sõnumileht, võib abiks tulla. Kasuta neid väljundeid võimalusena jagada tähtsat informatsiooni, nagu näiteks teostus, eesmärgid ja eesolevad muudatused. Sa võid kasutada neid ka suurte otsuste teatamiseks ja seletada nende sisu ja põhjuseid. Kui töötajad tunnevad end asjadega kursis olevana, siis on nad ka organisatsioonile rohkem pühendunud.
3. Aita töötajatel areneda
Sa võid juhatada oma töötajad nende ametialase arengu teekonnal. See tähendab keskenduda kaugemale nende praegustest tööülesannetest ja igapäevastest ootustest. Võta arvesse uurida välja, mis nende huvid on ja aita neil järgida neid huve andes neile lisakohustusi tööl. Hoides tööl nende huve ärksana ei hoia neid mitte ainult kikivarvul, vaid võid ka aidata neil uusi oskusi arendada.
Kui sinu töötajad tahavad karjääriredelil tõusta, siis on kasulik neile edutamise protsessi selgitada ja olla kindel, et sa oled toetanud nende ametialast arengut, et nad oleksid uue rolli jaoks ettevalmistunud.
Need sammud ei nõua palju ressursse, pigem pingutust. Aga see pingutus võib sinu ettevõttele kasu tuua aidates ehitada tugevamat meeskonda, positiivsemat töö keskkonda ja kõiki muid kasutegureid töötaja kaasamisest.
Ilmus algselt americanexpress.com lehel: 3 moodust