Inbound turundus on hea investeering
23. märts 2016
WSI Online
WSI Online Ettevõtlus
Enimloetud artiklid
- Madise juuli-august 2023 kokkuvõte 06.09.2023 13:40
- Teekond kahemiljonise investeerimisportfellini 11.01.2022 22:58
- Madise juuni 2023 kokkuvõte 14.07.2023 12:57
- Madise mai 2023 kokkuvõte 05.06.2023 23:58
- Riistvara vs tarkvara startupid: müüdid ja tegelikkus 13.07.2023 16:55
Viimased artiklid
- Madise juuli-august 2023 kokkuvõte 06.09.2023
- Madise juuni 2023 kokkuvõte 14.07.2023
- Riistvara vs tarkvara startupid: müüdid ja tegelikkus 13.07.2023
- Tulevikutööstus - järgmine buum? 27.06.2023
- Madise mai 2023 kokkuvõte 05.06.2023
Ingliskeelne sõna inbound tähendab sissetulevat, sissepoole suunatatud tegevust. Traditsioonilised turunduse meetodid keskenduvad aga sageli vastupidiselt outbound tegevustele, surudes potentsiaalsetele klientidele infot toodete ja teenuste kohta agressiivselt peale – olenemata sellest, kas nad on nende vastu huvi tundnud või mitte. Mõlemad, nii Inbound kui traditsiooniline turundus, töötavad, aga esimene neist on kuluefektiivsem ja suurema ROI-ga.
Toon näite. Kui saaksid oma toodet või teenust reklaamida 10 inimesele, kes pole selle vastu mingit huvi välja näidanud, või 5 inimesele, kellel on seda toodet või teenust vaja ja kes on selle kohta ka juba uurinud – kumba varianti sa eelistaksid? Kõik, kes meiega Inbound turunduses koostöö teevad, on valinud väiksema numbri, üldjuhul saab sealt vähemalt ühe müügi. Traditsioonilise turundusega viskad sa justkui välja suure võrgu, kedagi otseselt sihtimata. Niimoodi saad küll paljude inimeste tähelepanu, aga enamik neist ei ole sinu tootest või teenusest huvitatud – ehk püüaksid rääkida inimestega, kes ei soovi suhelda.
Digiturundus ja Inbound lähenemine sobivad väga hästi kokku. Internet võimaldab sul rahulikult toimetada, aegamisi oma nišši kujundada ja nii potentsiaalsete klientide tähelepanu tõmmata. Ligi tõmbad aga peamiselt neid inimesi, kes on tõesti huvitatud sellest, mida sa ütled ja müüd.
Kui inimesed kuulevad väljendit „Inbound turundus”, siis enamasti arvatakse, et tegu on uue taktika või platvormiga. Tegelikult seob Inbound mõiste lihtsalt mitu digitaalturunduse osa targalt ja läbimõeldult kokku. Näiteks võid sa kirjutada blogisid, postitada sotsiaalmeedias ja saata e-kirju ilma, et sa Inbound turunduse meetodeid rakendaksid. Samas võid sa kasutada Inbound lähenemist ka neid tegevusi tegemata. Inbound turundus keskendub turundustegevuse eesmärkidele ja nende täitmiseks kasutatavale strateegiale. Inbound metoodika muudab tulemuslikuks digiturunduse tegevuste integreeritud ja õiges järjekorras ning mahus kasutamine. Mõned faktid Inbound turunduse toetuseks:
Inbound turunduse põhiline eesmärk on suurendada kodulehe külastusi, päringute arvu ja müügitulemusi – ja kõike seda võimalikult kuluefektiivselt. Uue kliendi saamine on sisuturunduse ja blogimisega 8 korda tõenäolisem kui läbi traditsiooniliste kanalite. Isegi kui saad traditsiooniliste kanalite abil rohkem külastusi või kontakte, siis kuidas on see kasumlikum Inbound lähenemisest, mis toob oluliselt rohkem müüke? Kindlasti mitte.
Mida rohkem, seda parem – nii on ka Inbound lähenemises. Uuringud on näidanud, et 92% ettevõtetest, kes avaldavad blogipostitusi mitu korda nädalas, saavad enamiku uutest klientidest blogi kaudu. Võrdluseks, vaid korra nädalas blogivatest ettevõtetest saab lõviosa uutest klientidest tänu postitustele vaid 67% ettevõtetest.
Inbound turunduses on oluline roll ka sotsiaalmeedial, kuna oled seal oma teenuste ja toodetega potentsiaalsetele klientidele nähtav. Kui oled aktiivne, proovid inimeste probleeme lahendada ning neile väärtuslikke nõuandeid jagad, märkavad nad sinu kohalolu. Kui oled ennast tõestanud valdkonna asjatundjana ja potentsiaalsed kliendid tõesti usuvad, et sa suudad neid aidata, siis võtavad nad sinuga ühendust, teevad päringu või sooritavad ostu.
Selleks, et süsteem töötaks, tuleb teha kodutööd ja valida õiged sotsiaalmeedia kanalid. Näiteks usub 77% turundajatest, et Facebook on suurepärane kanal B2C turundamiseks ja 51% turundajatest, et LinkedIn on parim B2B klientide saamiseks. Tegelikult ei mängi rolli aga see, millist kanalit sina eelistad, vaid see, millist kanalit kasutavad sinu kliendid. Õige sotsiaalvõrgustiku valikuga on sinu Inbound kampaaniad palju edukamad.
Uuringud on näidanud, et Inbound turundusega on päringud 61% odavamad kui traditsiooniliste meetoditega. Meie arvame, et Inbound turundus on väärt lähenemine, kuid oma ettevõtte osas pead sa ise otsustama. Kui soovid lisainformatsiooni, võta ühendust meie Inbound spetsialistidega. Leiame koos töötava lahenduse.
Autor Karl Heinrich Lauri, ilmus algselt WSI Online’i blogis: Inbound turundus