Uus Eesti Edulugu – Zäp Smart Hygiene (CleanHand OÜ) (10)
5. jaan. 2021
Madis Müür
Rahaasjade asutaja Ettevõtlus
Enimloetud artiklid
- Madise juuli-august 2023 kokkuvõte 06.09.2023 13:40
- Teekond kahemiljonise investeerimisportfellini 11.01.2022 22:58
- Madise juuni 2023 kokkuvõte 14.07.2023 12:57
- Madise mai 2023 kokkuvõte 05.06.2023 23:58
- Riistvara vs tarkvara startupid: müüdid ja tegelikkus 13.07.2023 16:55
Viimased artiklid
- Madise juuli-august 2023 kokkuvõte 06.09.2023
- Madise juuni 2023 kokkuvõte 14.07.2023
- Riistvara vs tarkvara startupid: müüdid ja tegelikkus 13.07.2023
- Tulevikutööstus - järgmine buum? 27.06.2023
- Madise mai 2023 kokkuvõte 05.06.2023
Tervis ja hügieen tõusid käesoleval aastal koroonaga tähelepanu keskpunkti ning palju nutikaid ettevõtjaid asus ka muret lahendama. Nii üksmeelselt on inimkond ajaloos ainult väheste probleemidega tegelenud, kõikjal asuti vaktsiine välja töötama, maske ja käte desinfitseerimisvahendeid tootma. Eesti tarkade kätepuhastusjaamade tootja Zäp Smart Hygiene oli juba varasemalt käte desinfitseerimislahendusi välja arendamas ja on nüüd laienemiseks Funderbeamis raha kaasamas, rahastusvooru link: https://www.funderbeam.com/syndicate/zap-smart-hygiene
Puutevabade puhastusjaamade puhul on probleemiks haldus, nimelt ettevõtte testide järgi on jaamad kuni 40% ajast kasutusest väljas. Sobiva jaama ja vedeliku valik, hooldus, varude tarnimine, täidetuse kontroll ja tagamine on enamasti ettevõtete põhitegevusest kaugel ja tihti hästi ära lahendamata. Olukord tekitab omakorda erinevaid probleeme äriklientidele, terviseprobleeme ja on halb ka puhastusjaamade tootjatele. Zäpi uue põlvkonna lahendus kõrvaldab selle probleemi. Ettevõtte targad jaamad annavad märku seadme tühjenemisest ja nii saab kuller tulla ära täita. Müüvadki avalikele kohtadele kontorihoonetest kaubanduskeskuste ja rongideni sellist puhtus teenusena lahendust.
Ettevõtetele on niisiis tegu püsimaksega (subscription) täisteenusega, millega kogu halduskoormus üle anda ZÄPile. ZÄP paigaldab, haldab, monitoorib ja täidab masinaid. Lahendus on kliendile mugavam, tihti soodsam ja ühtlasema kvaliteediga ehk jaamal tühja hetke ei teki, on püsivalt kasutuskõlblik. Uutele tarkadele masinatele saab ka lasta reklaami masina taha panna ja sel juhul on ettevõttele tegu sisuliselt tasuta teenusega, samas kui ZÄP saab püsimakset edasi. Nii on ettevõttel oluline ja loodetavasti järjest kasvav roll
Kaasamise põhiinfo: Praeguseks teeb ettevõte €40-45 000 kuukäivet, on juba kasumlik, esimesel välisturul käive olemas, toote-turu klapp olemas, müüa osatakse, tootearendus käib, ettevõtte turuväärtus enne kaasamist on €1,2m.
Konkurents. Konkurentsi on palju, nagu iga toote või teenuse puhul, kus turgu on. Kaudseteks konkurentideks on kõik desinfitseerimisvahendite tootjad ja ka inimeste vähene harjumus käte puhastamisel. Otsesemateks on alusele kinnitatud puudutatavad pudelid, puutevabad pihustusjaamad ühekordsete pudelitega ja puutevabad pihustusjaamad taastäidetava korpusega. Päris täislahendusi siinkandis veel ei pakuta, aga eks see ole ka aja küsimus. Ongi ettevõttel praegu hea ajaaken teenusega laieneda, aasta pärast seda enam ei pruugi olla.
RISKID: tähelepanu, tegemist on kasvuettevõttega, nendega kaasneb arvestatav hulk riske, muu hulgas:
Kiire kasvuga
Tootmise ja selle tõstmisega,
Prognoosimisega,
Uutele turgudele laienemise seotud riskid
Vaadake kampaania lehe allosast järgi, link, need on ainult väike osa riskidest. Kasvuettevõtetesse investeerimine ongi riskantne tegevus nagu igasugune investeerimine. Samas hästi valitud, hajutatud ja kaasa aidatud kasvuportfell on siiski vähem riskantne, rohkem antifragile kui börsile investeerimine, tootlus ongi kasvuettevõtetes. Funderbeami indeks on üle 85% üleval 2019. algusest vs OMXT 20%.
Üks küsimusi on kindlasti, mis saab pärast koroonat? Loodetavasti vaktsiinidega haiguse suurem oht riskirühmale ületatakse ja juba poole aasta jooksul või kiiremini, aga see ei pruugi tähendada haiguse ja kaasnevate riskide täielikku taandumist. Ka palju teisi nakkushaiguseid levib koroonale sarnaselt, on haiguspäevade, haigena töötamisena samuti mitmeti kahjulikud majandusele, ettevõtetele ja nende levikut on võimalik samuti hügieeniga vähendada säästes sellega tööandjatele olulist lisakulu. Tööandjatele on küllaltki lihtne arvutus ja investeering ka hiljem ZÄPi või sarnase lahenduse eest edasi maksta kui aitab ettevõtte haiguspäevi vähendada näiteks suurusjärgus 10-30%. Ja hügieeni eest hoolt kandmise teadlikkus ning harjumus siin nii pea ära ei kao, see jääb. Praegu paljud kontorid, ühistransport on küllaltki tühjad (ZÄP on muuhulgas näiteks Elronis sees) ehk on põhjust paljudel potentsiaalsetel klientidel ohu taandumisel ja inimeste majandusellu naasmisel desinfitseerimisvahendite tellimist isegi suurendada. Ei pruugi turu mahtudes olulist langust isegi tulla. Hispaania gripi 100 aasta taguse suure leviku tagajärjel näiteks inimesed hakkasid kasutama laiemalt taskurätte ja see komme jäi, vabalt võib ka desovahendite kasutamine uueks püsivaks kombeks jäädagi. Ongi ZÄPi ülesanne järjest suurem turuosa ja käive välja teenida, täisteenuslahendust müüa ja anda enda panus nii koroona kui teiste haiguste leviku piiramisse. Väikses valuatsioonis on sees need haiguse lõpu stsenaariumid ning ülespoole potentsiaali siitkandist jagub.
Kas ZÄPist saab järgmine Eesti ükssarvik? Pigem jõuab Monese, Skeleton või Veriff ette, nii pea vähemalt mitte. Küll aga on tarkade täislahenduste turunishis tühimik regioonis vägagi olemas, maksevõimelisi potentsiaalseid kliente jagub ja ZÄPil igati hea võimalus seda tühimikku täita, Bolti-Wolti kombel väikse reaalse konkurentsi aladel kasvada. Ega neilgi oli esialgu keskpärane äpp ja kiire toote- ja äriarendus. Sellise €1,2m turukapitalisatsiooni kohta on ettevõttel igati tip-top kuukäive, toote-turu klapp, müügioskus ja ühiku marginaalid ette näidata, esimesel välisturul Soomes juba käivet tuleb ja võiks kasvuinvestorile huvi pakkuda, analüüsi väärt olla küll. Visake pilk peale!
Tundub, et on korralik mull Funderbeamis. eriti nende firmade osas millel on rahavoog jne. Sarnased tegelased peaksid ilmselt oma maailmavallutuse plaane suuremaks puhuma enne kampaania alustamist.
Ei jõudnud täna isegi reageerida kui juba oli lukus. 🙂
Kas on mingi statistika ka selle kohta kui palju huvi registreeritakse ja kui paljud neist loobuvad? hetkel tundub et selleks et pirukast tükki saada tule way over märkida, et siis äkki jääb midagi alles… mis kahjuks ilmselt kogu FB süsteemi lõpus seespoolt õõnestab.
Ega Saunumil oli ka 70-80 aktsiat + üle oli 7%, Ant Financial sai retail üldse 3% soovitust, ka Tallinna Sadama puhul kusagil 2k jagu sai + üle siis5% vms. Funderbeamis väga sõltub, Silenil sai kogu ulatuses, väiksemad on jah nobedate näppude voor ja vähendamine, Mulieresil vist kusagil 6-700 ulatuses sai ja ka kümmekond % üle. Hea aja eripära kui kaasamised kiirelt üle märgitakse, nii igal pool. Kui suurelt on üle märgitud, siis minu kogemuse järgi u 3-5% pakkumistest ainult loobutakse.
Eks alati on võimalus ka selleks, et ettevõtte eduka kasvu korral tehakse järgmine round ja siis juba suuremas summas.
Teemavälime, aga kuidas suhtud Hiina EV aktsiatesse? Kasvupotentsiaali tundub olevat, aga raske on 100% usaldada hiina firmade numbreid. Lisaks, isegi kui numbrid peavad paika, siis käibekordajad tunduvad üsnagi kõrged.
Ei ole sügavamalt vaadanud, eks nad kôik ole vist ära rallinud, see on väga ülerahvastatud tees praegu. Kui mingi hea võimalus seal pool aastat-aasta tagasi oli, siis praeguseks üle maailma kõik hobiinvestorid ja milleniaalid peal ja hinnad ära tõusnud, mitmete aastate kasv hinnas. Edasiseks hinnatõusuks peab nii kasv kui tulevased ootused üllatama praeguseidki väga kõrgeid ootuseid. Peole pole mõtet nii hilja jõuda, mõned mällariseiklused veel juhtuvad, aga üldiselt realistlik on hindade puhul pohmakaid oodata.
Kui tahad elektritranspordi riistvaraettevõttega sõitu saada, siis variant ka Ampleri poole vaadata, 2-2,5x kãesoleva aasta käivet kaupleb ja uut veel suuremat tehast tõenäoliselt hakkavad see aasta ehitama, millest +100m käivet teha lähiaastatel.
Tere Madis. On Sul infot, millal investeerimispakkumised välja saadetakse?
peaks veel täitsa täna tulema
Millal kauplemine avatakse?
Miks peale rahakaasamist ei ole enam ettevõttepoolseid ülevaateid? Millised on käesoleva aasta numbrid?
Pidid kvartaalselt raporteerima, kiire töö käib, järjest rohkem neid igal pool näha. Täna pidigi tulema update