OMX Tallinn 3.32

994.45    0.34%

Closed 01:04 PM EST
[[[1468415061000,994.452],[1468408881000,992.871],[1468339501000,991.129],[1468339501000,991.129],[1468339501000,991.129],[1468339501000,991.129],[1468338880000,991.047],[1468338880000,991.047],[1468338520000,991.164],[1468337620000,990.835],[1468337620000,990.835],[1468337620000,990.835],[1468336780000,991.533],[1468336780000,991.533],[1468336780000,991.533],[1468336180000,991.384],[1468336180000,991.384],[1468335280000,991.946],[1468335280000,991.946],[1468335280000,991.946],[1468334980000,992.094],[1468333660000,995.251],[1468333660000,995.251],[1468333660000,995.251],[1468333660000,995.251],[1468333480000,996.252],[1468332880000,994.448],[1468332880000,994.448],[1468332460000,994.29],[1468331980000,994.664],[1468331980000,994.664],[1468331500000,993.775],[1468331380000,993.693],[1468330900000,993.37],[1468330660000,994.289],[1468330420000,993.766],[1468330060000,994.464],[1468329880000,992.667],[1468329460000,991.526],[1468328980000,992.766],[1468328980000,992.766],[1468328260000,992.822],[1468328260000,992.822],[1468327960000,992.728],[1468326820000,992.24],[1468326820000,992.24],[1468326820000,992.24],[1468326820000,992.24],[1468326160000,992.24],[1468326160000,992.24]]]

S&P500 0.08

2152.22    0.00%

Closed 11:00 PM EST
[[[1468450809000,2152.22],[1468445704000,2152.32],[1468443610000,2149.42],[1468428905000,2150.89],[1468365601000,2152.14],[1468365600000,2152.14],[1468365311000,2152.14],[1468365007000,2152.14],[1468364705000,2152.14],[1468364410000,2152.06],[1468364104000,2151.98],[1468363806000,2152.04],[1468363504000,2151.64],[1468363206000,2153.72],[1468362904000,2152.94],[1468362608000,2152.67],[1468362303000,2152.87],[1468362006000,2152.21],[1468361705000,2152.72],[1468361413000,2153.02],[1468361104000,2153.55],[1468360811000,2153.42],[1468360504000,2153.87],[1468360206000,2154.65],[1468359904000,2155.15],[1468359606000,2153.76],[1468359303000,2154.11],[1468359008000,2154.33],[1468358703000,2154.44],[1468358406000,2154.82],[1468358104000,2153.68],[1468357806000,2152.81],[1468357512000,2153.01],[1468357208000,2152.42],[1468356904000,2153.66],[1468356605000,2153.78],[1468356305000,2154.81],[1468356006000,2155.04],[1468355704000,2155.09],[1468355407000,2154.5],[1468355114000,2153.92],[1468354806000,2153.83],[1468354504000,2153.82],[1468354206000,2153.61],[1468353904000,2154.01],[1468353631000,2153.86],[1468353303000,2153.58],[1468353008000,2153.33],[1468352704000,2154.16],[1468352410000,2154.84]]]

NASDAQ -17.09

5005.73    -0.34%

Closed 11:00 PM EST
[[[1468450809000,5005.73],[1468445704000,5015.26],[1468443610000,5011.68],[1468428905000,5023.02],[1468365903000,5022.82],[1468365606000,5022.82],[1468365311000,5022.82],[1468365007000,5022.82],[1468364705000,5022.82],[1468364410000,5022.82],[1468364104000,5022.3],[1468363806000,5022.75],[1468363504000,5022],[1468363206000,5027.14],[1468362904000,5024.13],[1468362608000,5023.81],[1468362303000,5023.62],[1468362006000,5021.61],[1468361704000,5023.58],[1468361413000,5024.69],[1468361104000,5025.38],[1468360811000,5025.71],[1468360504000,5027.95],[1468360206000,5029.62],[1468359904000,5030.79],[1468359606000,5026.82],[1468359303000,5027.33],[1468359008000,5027.33],[1468358703000,5027.45],[1468358406000,5027.8],[1468358104000,5025.23],[1468357806000,5022.19],[1468357512000,5022.68],[1468357208000,5021.01],[1468356904000,5023.79],[1468356605000,5023.57],[1468356305000,5027.39],[1468356006000,5030.07],[1468355704000,5030.36],[1468355407000,5028.7],[1468355114000,5026.94],[1468354805000,5027.12],[1468354504000,5026.4],[1468354206000,5026.58],[1468353904000,5026.49],[1468353631000,5025.9],[1468353303000,5025.7],[1468353008000,5024.89],[1468352704000,5028.19],[1468352411000,5030.26]]]

OMX Vilnius 3.33

525.31    0.64%

Closed 01:00 PM EST
[[[1468414821000,525.307],[1468409181000,523.521],[1468339501000,521.98],[1468339501000,521.98],[1468339501000,521.98],[1468339501000,521.98],[1468338640000,521.98],[1468338640000,521.98],[1468338580000,522.011],[1468337980000,521.28],[1468337980000,521.28],[1468337500000,521.007],[1468337380000,521.249],[1468337020000,521.737],[1468335940000,521.035],[1468335940000,521.035],[1468335940000,521.035],[1468335340000,521.156],[1468335340000,521.156],[1468335100000,521.333],[1468334080000,521.454],[1468334080000,521.454],[1468334080000,521.454],[1468334080000,521.454],[1468333780000,521.333],[1468333480000,521.332],[1468333180000,520.968],[1468332700000,520.358],[1468332160000,520.181],[1468332160000,520.181],[1468331980000,520.302],[1468331500000,520.358],[1468331380000,519.748],[1468330060000,519.627],[1468330060000,519.627],[1468330060000,519.627],[1468330060000,519.627],[1468328320000,519.617],[1468328320000,519.617],[1468328320000,519.617],[1468328320000,519.617],[1468326040000,519.861],[1468326040000,519.861],[1468326040000,519.861],[1468326040000,519.861],[1468325980000,520.228],[1468324060000,519.984],[1468324060000,519.984],[1468324060000,519.984],[1468324060000,519.984]]]

FTSE100 6.17

6686.86    0.09%

Closed 04:55 PM EST
[[[1468428900000,6686.86],[1468415703000,6694.21],[1468409407000,6675.03],[1468348528000,6680.69],[1468348528000,6680.69],[1468348528000,6680.69],[1468348528000,6680.69],[1468348200000,6677.21],[1468348199000,6677.21],[1468347903000,6670.11],[1468347605000,6669.88],[1468347302000,6678.08],[1468347000000,6678.35],[1468346702000,6675.93],[1468346407000,6675.44],[1468346107000,6677.77],[1468345803000,6677.77],[1468345500000,6676.8],[1468345202000,6675.84],[1468344888000,6676.32],[1468344601000,6674.26],[1468344297000,6670.67],[1468343997000,6676.29],[1468343697000,6671.43],[1468343402000,6677.34],[1468343098000,6686.53],[1468342801000,6686.56],[1468342494000,6696.64],[1468342204000,6695.42],[1468341899000,6694.63],[1468341605000,6696.3],[1468341303000,6697.87],[1468341006000,6695.85],[1468340703000,6700.55],[1468340431000,6702.6],[1468340103000,6701.61],[1468339806000,6700.79],[1468339503000,6698.59],[1468339199000,6694.54],[1468338903000,6692.73],[1468338605000,6690.97],[1468338310000,6690.2],[1468338007000,6693.26],[1468337702000,6688.86],[1468337406000,6681.63],[1468337103000,6674.13],[1468336806000,6677.14],[1468336503000,6681.7],[1468336206000,6683.73],[1468335901000,6682.32]]]


Kõik postitused


Kuidas oma mälu ja keskendumist paremaks muuta (1)

4. juuli 2016
the-strategy-1080536_1920


Rahaasjad

Rahaasjad Eluhäkid

Sinu aju on nagu lihas. Ilma jõusaali ja õige toiduta sinu lihased lihtsalt ei kasva. Sama kehtib ka sinu aju kohta. Ilma hoole ja tähelepanuta on see kõigi teiste kehaosadega ühesugune, jätkates sinu teenindamist ilmalike ülesannetega, mida ta on harjunud iga päev tegema.

Mis siis, kui oleks lihtne meetod aju võimsuse edendamiseks, mis aitaks suuresti parandada sinu mälu ja keskendumist? Kas sa prooviksid seda? Loomulikult prooviksid. Aga kas sa võtaksid ja pööraksid selle mooduse heaks harjumuseks? Ilmselt mitte. Miks? Sest me oleme harjumuste orjad – ja kahjuks on need enamasti halvad harjumused.

Seega, olles seda öelnud, soovitame me tungivalt sul edasi lugeda, kuna on asju, mida sa ei pruugi oma keha kohta teada, aga saaksid kasutada enda kasuks ja pöörata oma harjumused mälu ja keskendumise edendamiseks.

1. Ole oma une peremees

Me kõik teame, et soovitusliku kaheksa tunnise uneaja saamine võib olla keeruline, eriti tänapäevases kiire tempoga maailmas. Selle asemel, et normi taga ajada, miks mitte teha jõu-uinakuid päeva jooksul? National Sleep Foundation’i sõnul on 85% imetajatest mitmefaasilise magamisega, mis tähendab, et nad teevad uinakuid – meie inimestena langeme ka sellesse kategooriasse. Lühike 20-30minutiline uinak võib mõjuda väga hästi sinu keskendumisele ja mälule.

2. Mõista oma ärkveloleku- ja unisuse perioode

Oma kõige rohkem ärkvel ja ärksama hetke mõistmine aitab tõsta produktiivsust. Uuringud on näidanud, et inimesed tunnevad on kõige ärksamana kell 10 hommikul ja sel ajal tulekski nimekirja tähtsamad asjad ära teha.

Sellegipoolest võib ärksus inimestel erineda ja taipamine, mil sa oled kõige rohkem ärkvel, on väga tähtis. Miks mitte pidada järge oma produktiivsusest pannes kirja hetked, mil sa oled suutnud enim asju ära teha? Seda tehes saad sa teada, mil oled kõige ärksam.

3. Kujunda välja rituaal oma mootori käivitamiseks

On tehtud palju uuringuid leidmaks kuidas tegevdirektorid nii produktiivsed on. Üks meetod, mida tegevdirektorid kasutavad on ‘3 võitu päevas’ tehnika. Seades endale enne päeva algust 3 suurt ülesannet, mis sa tahad tehtud saada, sead sa oma meele seisundisse, kus pead lõpetama need kolm ülesannet, et sinu päev oleks edukas.

4. Saa aru fookusest ja keskendumise kaotamisest

Fookuse murdumine on tahtmatu kaasasündinud reaktsioon meid turvalisena hoida. Näiteks vali heli või ere valgus katkestab enamasti meie keskendumise. Kui meie keskendumine on juba murtud, siis kulub selle taastamiseks umbes 25 minutit. Selle teadmisega saad sa keskenduda pikkadeks perioodideks, kui sind ei ümbritse tähelepanu kõrvaletõmbajaid.

5. Tee trenni, et mälu ja keskendumist paremaks muuta

Trenni tehes toodavad meie närvirakud proteiine, mida nimetatakse neurotroofseteks faktoriteks, mis vallandavad teisi kemikaale, mis aitavad õppimisel. 2010 aastal Neuroscience’s avaldatud uuring ahvide peal tõestas, et regulaarne trenn aitab ahvidel õppida uusi ülesandeid kaks korda kiiremini võrreldes trenni mitte teinud ahvidega ja see on üks kasutegur, mis teadlaste arvates kehtib ka inimeste puhul.

6. Mängi aju treenivaid mänge

“Kui sa ei kasuta seda, siis jääd sellest ilma,” ja see kehtib kaudselt ka aju kohta. Uurimused aju plastilisuse kohta ütlevad meile, et ajule treeningu pakkumine võib peatada selle mandumise.

Brian HQ-nimeline programm on kujundatud pakkuma ajule erinevaid erguteid, mis parandavad erinevaid alasid, alustades lugemisest ja mõistmisest kuni mälu edendamiseni. Uurides kasvõi nutitelefoni äppide hulgast, võid leida mitmeid erinevaid mänge ajule. Siiski on soovituslik nendele  ainult 20 minutit päevas kulutada, pikema aja puhul muutuvad need lihtsalt tavaliseks ülesaanneteks.

7. Harjuta visualiseerimist ja assotsatsiooni

Kuvandeid on lihtsam meelde jätta, kui fakte ja teadlased on avastanud, et me tegelikult ei unusta kunagi mitte midagi. Põhjus miks me asju ei mäleta on selles, et meil pole piisavalt “vaimseid konkse”, mis aitavad meil infot oma ajust kätte saada.

Selleks, et kasutada visualiseerimise ja assotsatsiooni meetodit millegi mäletamiseks, seostad sa asju, mis on meeldejäävad. Näiteks toidupoe nimekirja meeldejätmine võib olla üsna raske. Sellise asja nagu mustikad võid sa seostada millegi meeldejäävaga nagu must karu. Mustikad pole meeldejäävad, aga musta karuga ratsutamine kindlasti on!

8. Veeda tihti aega sõpradega

Harvard School of Public Health’i tehtud uuring leidis, et aktiivse sotsiaalse eluga inimestel esineb vähem vaimset langust. Inimesed on siiski sotsiaalsed olendid ja olla tihti ümbritsetud sõpradest pole kasulik mitte ainult meie emotsionaalsele tervisele, vaid ka meie aju tervisele.

Sa võid ajuturgutavast sotsialiseerimisest kasu saada kas telefoni teel, vabatahtlikuna või isegi mõne klubiga liitumisel. Ja kui kõigil on liiga kiire oma tegevustega, siis võid pöörduda lemmiklooma poole – eriti väga seltsiva koera poole.

 

Ilmus algselt Lifehack.org lehel: Kuidas mälu

Meeldis see postitus? Jaga seda oma sõpradega!

Linked In

“Kuidas oma mälu ja keskendumist paremaks muuta” on saanud ühe vastuse

  1. Madis Müür ütleb:

    Veel asjalikku lugemist inglise keeles: https://www.healthambition.com/how-to-improve-concentration/

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga



Uudiskirjaga liitumiseks
sisesta oma meiliaadress.